fbpx
 

גרפיקה לסופרים עצמאיים

כל הקריאטיב תחת קורת גג אחת

עיצוב אאוט - מיתוג אין

מהיום אל תגידו יותר עיצוב. שם המשחק הוא מיתוג.

 

זה מתחיל במוצר, בספר, בנראות שלו, מבחוץ ומבפנים.

 

אבל לרוב עוד טרם היותו, אנו כבר מתחילים לשווק אותו. ליצור עניין. לספר ברשתות, לפעמים יוצאים בקמפיין מימון המונים.

 

ולאורך כל התהליך הזה, אנו זקוקים לחומרים שיווקיים – לדימויים, לטקסטים, לקטעי וידיאו ועוד (מה שנקרא בז'רגון המקצועי 'קריאטיב'), כאשר כל שלב בתהליך מצריך דימויים אחרים שמשרתים באופן המדויק ביותר את המטרה הספציפית שלו.

 

אבל דימויים כאלו לא צריכים לבוא מהגורן ומהיקב. דרושה שיטה, דרוש קו מאחד, זהות מובחנת ועקבית. כזו שתגרום לכך שמי שנתקל בפרסומים שלכם, לא רק יכיר את הספר ויקשר פרסום לפרסום, אלא גם יקבל רושם ברור ואחיד על הספר, שגדול מסכום חלקיו. לתהליך הזה קוראים מיתוג. והוא צריך להניע את שיווק הספר שלכם עוד מהשלבים הראשונים של פיתוח הקונספט – כלומר מהשלב הממש ראשוני בהוצאת הספר, כשרק מתחילים לתכנן איך ומה, אפילו לפני ששולחים ללקטורה.

 

אנו מציעים לכם ליווי מא' עד ת' בכל שלבי המיתוג והעיצוב. החל מעימוד לפני לקטורה (כי ביננו אף לקטור לא נהנה לקרוא טקסט מבולגן), דרך עיצוב הספר מבחוץ ומבפנים, וכלה בכל העזרים השיווקיים הנדרשים: דימויים לרשתות החברתיות, מודעות ובאנרים פרסומיים, הדמיות (מוק-אפים) וגרפיקה לסרטונים לקמפיין מימון המונים, לטריילרים ולמיני-אתר פרטי למכירת הספר, הזמנות להשקה, סימניות ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם ועלינו. ולנו יש כל הזמן עוד ועוד רעיונות איך לעזור לכם…

 

אבל לפני שנצלול פנימה להסברים, הנה כמה מהעטיפות שעיצבנו (מוזמנים ללחוץ על כל פרויקט כדי לקרוא עוד על ההשראה ועל תהליך העבודה):

מיתוג ועיצוב ספרים הוליסטי

כי בשיווק מתחילים מהסוף

כשמעצבים ספר, בעיקר את העטיפה שלו (אך לא רק) צריך לחשוב שיווקית. כך זה היה תמיד. אבל כעת בעידן האינטרנט, העטיפה לא צריכה למצוא חן רק בעיני הקונה הרנדומלי שעשוי להרים את הספר מהערימה הפיזית בחנות הספרים. בעצם, גם אם הספר יימכר פיזית בחנות, והיום זה כבר לא כל כך קורה, השיווק שלו יעשה במידה רבה ברשת. ולרשת כללי עיצוב ומיתוג משלה.

קנה מידה

 

תמונת העטיפה של הספר שתוצג ברשת – ברשתות החברתיות, באתר מימון המונים, באתר שלכם, באתר מכירה, באתר שבו תתפרסם עליו סקירה או כתבה – ואפילו בעיתון המודפס, תהיה תמיד הרבה יותר קטנה מהספר הפיזי עצמו. זה אומר שצריך לחשוב על כך מראש ועדיף לוותר על ניואנסים זעירים או אפילו קטנים בכלל או לכל הפחות בפרטים החשובים של עטיפת הספר, למשל בכיתוב.

הספר הוא סיפור בתוך סיפור

הספר שלכם הוא חלק מסיפור, שכולל לא רק הסיפור המסופר בו, אלא גם את הסיפור השיווקי שלו שזה דבר אחר לגמרי. סיפור שמסתכל על הספר בתור 'מה?' ועונה על שאלות אחרות, כמו 'מי?' ובעיקר 'למה?' – למה העולם צריך את הספר הזה, מי כתב אותו, ולמה שאקציב כסף לרכישתו או יותר חשוב, זמן לקריאתו. ואולי ננפץ כאן מיתוס אם נבהיר שהסיפור השיווקי אינו רק סיפור שנועד למכור את המוצר בכסף לקוראים פוטנציאלים, אלא הרבה יותר כדי לייצר לו מוניטין ומוניטין זה ביקורות, פרסים או איך שקוראים לזה: "להיכנס לדפי ההיסטוריה".

 

התמונה שעל השער היא הרבה פעמים חלק מתמונה גדולה יותר, תרתי משמע. כלומר זו יכולה להיות תמונה גדולה יותר שנחתכה או טופלה, עומעמה, הוגדלה, נצבעה בצבעים. התמונה הזו לא צריכה להישאר על רצפת חדר העריכה. היא מכרה זהב לסיפור הגרפי השיווקי הכולל. לכן בבואכם לעצב עטיפה, חשבו מהסוף. איך התמונה הגדולה של השיווק, תרתי משמע, מתבטאת בעטיפת הספר. כיצד היא משתלבת עם דימוייים נוספים הנדרשים לשיווק, לדימויים אחרים הקשורים לסיפור הזה, לסרטוני טריילרים, לחומרים היסטוריים שאולי קשורים לנושא הספר, לאירועי אקטואליה, לרקעים אפשריים. איך כל אלו יבואו לידי ביטוי במודעות, בפוסטים ובסטורי'ס ברשתות השונות. אפשר גם ליצור איקון או פילטר ייעודי שילווה את השיווק של הספר.

כשאתם חושבים עטיפה, תחשבו לאיזה כיוונים שיווקיים אפשר לקחת את הספר, לכל כיוון כזה תקשרו דימויים רלוונטים, תחשבו מראש על ההתאמה של ה-feel & look של דימויים כאלו לסיפור, או למה שנהוג או יתקבל בברכה בערוץ שיווקי מסוים, באם זה פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק או כל אמצעי שיווק אחר. מי יודע, אולי אם יש כמה כיווני שיווק, אפשר אפילו לייצר ספר בכמה עטיפות, כמו שנהוג במגזינים שונים.

 

כשאתם מספרים את הסיפור על הספר שלכם, כאשר אתם ממתגים אותו, עליכם ליצור מערכת שלמה של חומרים שיווקיים ששיאה יכול להיות בעטיפת הספר, או במשהו רחב יותר.

לרשת חוקים טכניים משלה

 

אז ברשת מספרים אחרת את הסיפורים וגם נראים אחרת. אבל זה לא הכול. לרשת, או לשיווק דיגיטלי, יש גם כללים טכניים משלו.

 

לרוב צריך לעבוד בפורמטים קבועים שלא ניתן לסטות מהם, הגורסים גודל ספציפי של ויזואל'ס, למשל ברשתות החברתיות – הפורמט הריבועי של פוסט, הפורמט המוארך של סטורי'ס, הפורמטים השונים של מודעות גוגל וכך הלאה. גם לגודל עטיפת הספר האלקטרוני בקינדל של אמזון או בתוכנת קריאה מסוימת פורמטים קבועים אך שונים. איך פותרים את הבעיה.

 

מעבר לכך, עיצובים מסוימים שהיו נפוצים למדי בעבר, כמו למשל קולור בלוק כרקע לתמונה שממוקמת במרכז העטיפה, אינם רק גורמים לבעיות מבחינת קנה מידה ונראות, אלא גם יכולים לגרום לבעיות שיווקיות מבחינה טכנית, למשל להצגה מעוותת של העטיפה במערכות גוגל – למשל בגוגל שופינג ובמודעות גוגל – ואף לפסילת המוצר. גם את השיקולים האלו צריך לקחת בחשבון.

קולות/מיכל בלומנפלד-שגיא - עיצוב עטיפה, באנר פרסום, פוסט וסטורי באינסטגרם (צילום על העטיפה: מיכל בלומנפלד)

עימוד – איך הספר מספר את עצמו

חווית הקריאה - זה כל הסיפור
מה יש בספר?

נאפיין את סוגי הטקסט הנדרשים לספר (כותרות, כותרות משנה, גוף הטקסט, הערות שוליים, הערות במה, כותרות עליונות, מספור וכד') ונבחר גופנים קריאים, התואמים זה לזה ולסוג הספר: שירה, פרוזה, עיון, מחזות.

איך הוא יראה?

נפתח את הקונספט העיצובי של הספר וניצור מאסטר לכותרות, לראשי פרקים, להערות שוליים וכד'. נקפיד על עיצוב דף אווירי ונעים: שוליים מספקים, גודלי גופנים אופטימליים ורווח מיטבי בין השורות.

לא רק טקסט

נדאג להטמעה מדויקת של תמונות, של איורים, של אייקונים ושל טבלאות ותרשימים.

עימוד מותאם לז'אנר

אנו מתמחים בעימוד מיוחד: מחזות, שירה ושירים גרפיים.

ספיישל

אם תרצו, נעצב אלמנטים ייחודיים (למשל אייקונים) שישולבו בספר.

ספרים דיגיטליים

אנו מפיקים ספרים דיגיטליים בהתאם לתקנים הבינלאומיים ובהתאמה לאפליקציות הקריאה העיקריות.

הבאה לדפוס

כי מה שהכי חשוב זה המוצר הסופי
אופסט או הדפסה דיגיטלית

נבחר את שיטת ההדפסה האופטימלית מבחינת מחיר-תוצרים וניצור את התוצרים הדרושים לשיטה שנבחרה. בד``כ הדפסת אופסט משתלמת יותר לכמות של מעל 500 עותקים.

בעלי המלאכה

נבחר ונתאם בין ספקי הדפוס השונים – דפוס עטיפה, דפוס פנים, קיפול וכריכה, למינציה, מוביל וכד'.

ניסוי כלים

נדאג להדפסות ניסיון ולתיקונים עד להגעה לתוצר הרצוי.

אנחנו שם

נבקר בבית הדפוס בעת ההדפסה כדי לוודא באופן אישי שהכול מתבצע בהתאם למבוקש: למשל, שנעשה שימוש בנייר בכיוון הנכון, שכיול המדפסות הדיגיטליות תואם למוצר הרצוי או שאין בעיה עם חפיפת הפלטות במכונת דפוס האופסט.

בקרת איכות

נפקח על שלבי ההפקה השונים, נאשר או נפסול תוצרים, ונתקדם רק כשהתוצרים בכל שלב יופקו לשביעות רצוננו המלאה.

כל תוצרי המיתוג והשיווק

כי כל הכיף היצירתי מתחיל עכשיו!

אומרים שתמונה שווה אלף מילים. אז תתרשמו בעצמכם.

What Our Clients Say

Wherever, whenever & on every screen

בואו נדבר

נשמח לדעת איך נוכל להגשים לכם חלום