אין פתרונות קסם – רכישת ידע היא לא הקסם שהעסק שלך צריך
אני הולכת להגיד מה משהו לא פופולרי בכלל:
אין שום סיבה להתקמצן על תוכן שנותנים לאנשים בחינם.
נהפוך הוא!
אני יודעת שיש הרבה משווקים ברשתות, שבונים לעצמם שם של מומחים לשיווק ברמת גורו, שנותנים לך דוגמיות של תוכן בחינם כדי לפתות אותך לרכוש קורסים דיגיטליים או סדנאות מרתוניות, או תוכנית ליווי באלפי שקלים ומבטיחים לך שמאחורי מסך התשלום מחכה לך הידע הנכסף שיהפוך את חייך ויעביר אותך או את העסק שלך שינוי מדהים וקסום.
ומה קורה כשרוכשים את הידע הזה….?
לרוב, כלום… חוץ מזה שזרקת כמה אלפי שקלים ובהרבה מקרים… סתם התייאשת. מההצפה, מאיכות החומרים שלא ממש משתווים למתנות שפיתו אותך להשקיע בתוכנית הזו, ומזה שזה פשוט ממש לא עובד.
מה לעשות… אין פתרונות קסם. אין שום מג'יק סטיק או פייה או קיצורי דרך.
רכישת ידע, עם כל כמה שהוא חשוב, זו לא ה ע ב ו ד ה שאת.ה צריכ.ה לעשות בעסק שלך.
ידע נכון ואמיתי הוא הבסיס לכל הפעילות שלך, אבל הרכישה שלו היא לא עצם הפעילות העסקית-שיווקית שעסק צריך לבצע כדי לשווק וכדי להתפתח.
מי שמוכר לך שרכישת ידע זה פתרון הקסם שיעביר אותך מעבר לקשת בענן, עובד עליך.
רגע – ומה עם "האתגר"?
אז כמה מילים על הפיתוי לרכישה שקוראים לו "האתגר" – אתגר 10 ימים ואתגר 30 הימים, לדוגמה. הנה את או אתה מרגישים שאתם ממש פועלים ולא רק רוכשים ידע. אבל באמת: הוקוס פוקוס ב-10 ימים? באתגר של 5 פעולות…?
זו טעימה… לא תמיד נכונה ו/או מתאימה לך ולעסק שלך בפרט. אין כאן שום התאמה אישית, שכל כך חשובה כדי לדייק את השיווק ולייצר בידול וייחוד במסרים ובשירותים. והעיקר – מה הלאה? האם האתגר עשה את הקסם? האם אחרי האתגר, שהוא באמת פעילות שיווקית תכלס, צריך לחזור אחורה לרכישת ידע?
ידע זה כמו קוד פתוח
במיוחד בתחום מוצף כמו שיווק. אם לא תרכוש או תרכשי את הסדנה המרתונית מהגורו התורן (שגם מספר לך שהוא בעצם מעתיק את הרעיונות של הגורו התורן מחו"ל, רק בעברית ובלוקלית), תוכל או תוכלי לרכוש את הידע ממישהו אחר ותוכלו לרכוש את הידע לבד. במיוחד אם אנגלית זו לא בעיה בשבילך. האינטרנט מוצף. מאמרים, סרטונים. אפשר למצוא הכול ברשת.
- צריך רק לחפש
- צריך רק לפנות זמן וללמוד
- צריך רק להבין וליישם
בדיוק כמו קוד פתוח. הקוד אינו סוד וכל מי שרק רוצה יכול לקבל גישה אליו וללמוד אותו.
אז למה עדיין לא כל אחד לומד קוד פתוח ומתכנת לבד. למה עדיין יש מספיק עבודה למלא מתכנתים בשוק מוצף? כי הידע עצמו הוא לא הבעיה.
בעל עסק צריך להבין את השיווק, הוא לא חייב לבצע אותו בעצמו
הוא צריך לנהל את העסק, הוא צריך להוביל את החזון, הוא צריך אולי לנהל את הייצור ואת הפיתוח העסקי.
רכישת ידע ויישום ידע הם שני דברים שונים.
אז למה אני נותנת תוכן בחינם בלי להתקמצן ואיך זה משרת בעצם את העסק שלי?
- מי שזקוק לידע, ימצא אותו איתי או בלעדיי, בסופו של דבר אני לא אפסיד לקוחות שלא היו אמורים להיות שלי מלכתחילה.
- נתינת ידע מלא וגדוש ללא מסך תשלום משדרת מסר של מקצועיות, של ידעניות ובקיאות מצד אחד ומצד שני, מסר של עסק שלא מפחד לתת ללקוחות שלו מעל ומעבר בשירות ו/או במוצרים, ושמגיע לו תשלום בהתאם.
- אני מתמקדת בשירות שהעסקים באמת צריכים, בפעילות העסקית ולא בידע עליה. בהפיכת הידע לפעילות בשטח. אם בייעוץ ואם כמיקור חוץ של הפעילות השיווקית.
- מי שקורא את הידע באתר שלי, מעבר לזה שהוא התרשם ממני מקצועית, בא כבר בקיא בחומר ומוכן לשלב הבא של העבודה.
- אנו מדברים באותה שפה. אני לא "עובדת" עליו או "דוחפת" לו דברים שהוא לא מבין אם הוא צריך או לא, הוא מבין מה אני עושה, הוא יכול לסמוך עליי ויודע לבקש בקשות הגיוניות לעסק שלו, או לשקול באופן מיודע ומקצועי את ההצעות שלי. אנו הופכים לצוות שעובד יחד.
- תיאום ציפיות. בעל העסק מגיע כשהוא מבין הרבה יותר טוב את המגבלות שלו. בשל השוק, התקציב, מבנה האופרציה שלו, האישיות שלו, החיים האישיים שלו, האמונות שלו. הוא מתמקד במה שהוא יכול להשיג ולא במה שהוא היה רוצה להשיג.
- מי שזקוק לידע, ימצא אותו איתי או בלעדיי. בסופו של דבר אני לא אפסיד לקוחות שלא היו אמורים להיות שלי מלכתחילה.
- נתינת ידע מלא וגדוש ללא מסך תשלום משדרת מסר של מקצועיות, של ידעניות ובקיאות מצד אחד ומצד שני, מסר של עסק שלא מפחד לתת ללקוחות שלו מעל ומעבר בשירות ו/או במוצרים, ושמגיע לו תשלום בהתאם.
- אני מתמקדת בשירות שהעסקים באמת צריכים, בפעילות העסקית ולא בידע עליה. בהפיכת הידע לפעילות בשטח. אם בייעוץ ואם כמיקור חוץ של הפעילות השיווקית.
- מי שקורא את הידע באתר שלי, מעבר לזה שהוא התרשם ממני מקצועית, בא כבר בקיא בחומר ומוכן לשלב הבא של העבודה.
- אנו מדברים באותה שפה. אני לא "עובדת" עליו או "דוחפת" לו דברים שהוא לא מבין אם הוא צריך או לא, הוא מבין מה אני עושה, הוא יכול לסמוך עליי ויודע לבקש בקשות הגיוניות לעסק שלו, או לשקול באופן מיודע ומקצועי את ההצעות שלי. אנו הופכים לצוות שעובד יחד.
- תיאום ציפיות. בעל העסק מגיע כשהוא מבין הרבה יותר טוב את המגבלות שלו. בשל השוק, התקציב, מבנה האופרציה שלו, האישיות שלו, החיים האישיים שלו, האמונות שלו. הוא מתמקד במה שהוא יכול להשיג ולא במה שהוא היה רוצה להשיג.